franmorkertillljuset.blogg.se

En blogg om min kamp med psykisk ohälsa och kronisk fysisk värk.

Dumpad

Kategori: Nutid 2017

Tredje dagen som jag vaknar med migrän. Det är så frustrerande. Det räcker att vakna med ångest och ett ständigt hopp som släcks så fort jag tittat telefonen. Han har inte hört av sig. Han som dumpade mig för snart tre veckor sen, för att jag är sjuk. Han orkar inte med det. Han orkar inte med mig. 
Det är så vidrigt att bli dumpad. Att gå från att vara bästa vänner till att inte höras alls. 
Saknar honom så otroligt mycket! 
 
Åter till migränen. Tack och lov fungerar triptaner ganska bra så de flesta attackerna klingar av. Men att ta triptaner flera dagar i veckan är inte hållbart. Det ger i längden bara med migrän. 
Försöker hålla mig från att ta men jag orkar inte med smärtan och illamåendet. Jag klarar inte av att ligga hemma dag in och dag ut. För då äter ångesten upp mig. 
Kommentera inlägget här: