franmorkertillljuset.blogg.se

En blogg om min kamp med psykisk ohälsa och kronisk fysisk värk.

Mörker

Kategori: Nutid 2017

Jag vet ärligt inte hur jag ska klara mig igenom denna period. Jag förstår ju att det är en period och att det kommer bli bättre och lättare. Men sen kommer det komma ännu en tung period. 
Hur klara man det? Jag vill bara ha ett vanligt fungerande liv. Jag vill ha rutiner, inrutade dagar som bara löper på. 
Kvällarna är värst nu. Har så mycket ångest då. Blir nästan apatisk. Igår kunde jag inte hålla mig från att skära mig. Och jag vet inte hur jag ska göra för att inte fortsätta med det. 
Att åka in till psyket börjar kännas mer och mer som ett alternativ då jag har alldeles för mycket självmordstankar. Men samtidigt så orkar jag inte psyket. Det är bara förvaring.
Jag försöker att hitta någonting att greppa tag i men jag lyckas inte. Allt faller sönder i det här mörkret.  
Kommentera inlägget här: